Polityka prywatności
Polityka prywatności dotycząca przetwarzania danych osobowych
- Poufność danych i ochrona prywatności naszych Klientów stanowi dla nas kwestię priorytetową. W związku z tym w trosce o bezpieczeństwo Twoich danych poniżej przedstawimy zasady dotyczące sposobu gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania Twoich danych osobowych.
- Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, wyjaśniamy jakie Twoje dane osobowe zbieramy i w jaki sposób je przetwarzamy.
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
- Administratorem Twoich danych osobowych jest Autopayment Sp. z o.o.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym możesz kontaktować się w sprawie przetwarzania Twoich danych osobowych pisząc na adres korespondencyjny ul. Lenartowicza 188, 41-216 Sosnowiec lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, pisząc na adres e-mail: kontakt@paymentsystems.pl
- Administrator stosuje wszelkie środki ostrożności, aby przekazywane przez Ciebie dane były chronione przed utratą, zniszczeniem, ujawnieniem, dostępem osób niepowołanych lub ich niewłaściwym wykorzystaniem.
W jakim zakresie, celu i na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane osobowe?
- Przetwarzamy Twoje dane osobowe przekazane nam przez Ciebie w ramach rejestracji w aplikacji internetowej PaymentSystems oraz w ramach wypełnionego/uzupełnionego przez Ciebie formularza. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do rozpatrzenia Twojego wniosku i zawarcia umowy.
- W związku z Twoją aktywnością w aplikacji internetowej PaymentSystems, przetwarzamy również dane osobowe obejmujące adres IP, Twój login, informacje o statusie wybranych portów wykorzystywanego przez Ciebie urządzenia, informacje, takie jak typ i wersja systemu operacyjnego lub przeglądarki, którymi się posługujesz, rodzaje i wersje wtyczek do przeglądarki, czas i miejsce wizyt w serwisie internetowym oraz informacje o odwiedzanych przez Ciebie zakładkach aplikacji internetowej PaymentSystems.
- Przetwarzanie Twoich danych odbywa się w zakresie wskazanym w umowie, Regulaminie lub innym dedykowanym formularzu w następujących celach:
- Świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach aplikacji PaymentSystems zgodnie z postanowieniami Regulaminu, przygotowania umowy oraz zawarcia i wykonania zawartej z Tobą umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
- Marketingowych, w odniesieniu do produktów i usług oferowanych przez Administratora – w okresie obowiązywania umowy przetwarzanie odbywa się na podstawie Twojej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
- Odpowiedzi na Twoje zapytanie, w tym w celu zaoferowania Ci naszych usług. Wysyłając pytanie o naszą ofertę lub sposób realizacji naszych usług musisz mieć świadomość, iż w odpowiedzi przekazane Ci informacje mogą stanowić informację handlową. W związku z tym pragniemy przypomnieć, że zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2017 poz. 1219, tekst jednolity) za zamówioną informację handlową uważa się w szczególności udostępnienie w celu jej przesłania identyfikującego Cię adresu elektronicznego.
- Przetwarzamy Twoje dane osobowe również w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów PaymentSystems (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), obejmujących:
- przypadki dochodzenia roszczeń wynikających z zawartej z Tobą umowy
- wykrywanie i zapobieganie nadużyciom, w tym oszustwom i wyłudzeniom
- archiwizację i cele dowodowe
- realizację przez Administratora obowiązków prawnych, w tym wynikających z przepisów księgowych i podatkowych.
4. Danych nie przekazujemy do państw trzecich.
Czy moje dane przekazywane są innym podmiotom?
- Twoje dane osobowe możemy udostępniać podmiotom, które są uprawnione do żądania tego na podstawie przepisów obowiązującego prawa, w tym organom wymiaru sprawiedliwości lub Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a także innym organom władzy publicznej w zakresie realizowanych przez nie uprawnień.
- Przekazujemy Twoje dane osobowe wyłącznie w celu i zakresie niezbędnym dla realizacji naszych usług, zachowania zgodności z obowiązkami umownymi i regulacjami prawnymi.
- W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. W szczególności:
- Przekazujemy Twoje dane naszym pracownikom w zakresie niezbędnym dla wykonywania obowiązków służbowych.
- Podmiotom świadczącym dla nas: usługi – płatnicze, księgowo- finansowe, audytorskie i kontrolne, windykacyjne, drukarskie, niszczenia dokumentów, pocztowe oraz kurierskie, informatyczne.
- Innym podmiotom i osobom w przypadku, gdy przekazanie danych osobowych będzie niezbędne w celu realizacji zawartej umowy.
Czy w mojej sprawie podejmowane będą automatyczne decyzje?
- Podejmowanie decyzji w sposób wyłącznie zautomatyzowany to możliwość podejmowania decyzji z wykorzystaniem środków technologicznych bez zaangażowania człowieka. Wykorzystujemy zautomatyzowane podejmowanie decyzji w tym profilowanie, ponieważ:
- zapewnia większą spójność oraz rzetelność w procesie podejmowania decyzji (np. pomaga zmniejszyć ryzyko ludzkiego błędu).
- umożliwia podejmowanie decyzji w krótszym okresie czasu niż w przypadku procesu decyzyjnego przeprowadzanego przez człowieka oraz zwiększa efektywność procesu.
- Decyzja o wysłaniu do Ciebie umowy, będzie podejmowana w sposób zautomatyzowany (bez wpływu człowieka). Decyzja będzie oparta o profilowanie tj. ocenę Twojej sytuacji. Konsekwencją tego przetwarzania będzie decyzja o zawarciu umowy bądź o odmowie jej zawarcia.
- Sposób i kryteria zautomatyzowanego podejmowania decyzji są regularnie weryfikowane przez Administratora, żeby zapewnić sprawiedliwie, skuteczne i bezstronne podejmowanie decyzji.
- Informujemy, że przysługuje Ci prawo odwołania od decyzji podjętej w sposób zautomatyzowany i uzyskania interwencji ludzkiej ze strony pracownika, do wyrażenia własnego stanowiska i zakwestionowania decyzji opartej na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych.
Jak długo moje dane osobowe będą przechowywane?
- Przechowujemy Twoje dane osobowe przez czas, gdy świadczymy na Twoją rzecz usługi, a także przez czas, w którym w oparciu o zawartą z Tobą umowę dochodzimy roszczeń będących przedmiotem umowy, a gdy przestajesz być naszym Klientem, przez okres niezbędny do zabezpieczenia naszych interesów prawnych, w przypadku sporu z klientem, lub gdy jest to wymagane przepisami prawa. Zazwyczaj jednak przechowujemy dane osobowe nie dłużej, niż jest to niezbędne, biorąc pod uwagę cele gromadzenia danych, tj. wypełnianie zobowiązań umownych w stosunku do Ciebie, wykonanie naszych prawnie uzasadnionych interesów, lub zgodnie z wymaganiami w zakresie ustawowego okresu przechowywania danych.
- Twoje dane osobowe dotyczące Twojej tożsamości, a także treści zawartej umowy i jej wykonania i dane przetwarzane dla celów oceny Twojej sytuacji i ryzyka będą przechowywane przez czas równy okresowi przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z zawartej umowy.
- Dane przetwarzane dla celów przesyłania Ci informacji handlowych dotyczących produktów Autopayment Sp. z o.o. oraz partnerów Autopayment Sp. z o.o. przetwarzamy do czasu złożenia przez Ciebie sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
- W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Twoich danych jest Twoja zgoda, Twoje dane osobowe w zakresie objętym zgodą przetwarzamy do momentu jej wycofania lub wygaśnięcia (w przypadku, jeśli zgoda ograniczona została terminem).
Jakie przysługują mi prawa odnośnie moich danych osobowych?
W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez aplikację PaymentSystems masz prawo do:
- Dostępu do Twoich danych. Oznacza to, że może zwrócić się do nas z pytaniem, czy przetwarzamy Twoje dane osobowe, jakie kategorie Twoich dane przetwarzamy i dla jakich celów. W ramach prawa dostępu do danych możesz również zapytać m.in. o to, komu udostępniamy Twoje dane, jak długo planujemy je przechowywać, a także o przetwarzanie Twoich danych osobowych, które wiąże się ze zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji.
- Sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania Twoich danych.
- W każdym momencie przysługuje Ci prawo wycofania każdej udzielonej zgody w każdym przypadku, gdy Twoje dane osobowe przetwarzamy w oparciu o udzieloną zgodę. Nie wpływa to na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonaliśmy przed cofnięciem zgody.
- Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, którego dokonujemy dla celów realizacji prawnie uzasadnionych interesów aplikacji (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
- W zakresie, w jakim Twoje dane osobowe są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Ci także prawo do przenoszenia danych osobowych oraz uzyskania ich kopii.
- Przysługuje Ci także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych (www.uodo.gov.pl)
- Podanie Twoich danych osobowych jest niezbędnym warunkiem pozwalającym na zawarcie i wykonanie Umowy . Konsekwencją niepodania wymaganych przez Administratora danych osobowych jest brak możliwości zawarcia Umowy .
- Podanie danych osobowych w celach marketingowych jest dobrowolne, a ich nie podanie skutkować będzie nie otrzymywaniem materiałów promocyjnych/informacyjnych Administratora.
- Każde z powyższych uprawnień możesz zrealizować wysyłając żądanie na adres korespondencyjny ul. Lenartowicza 188, 41-216 Sosnowiec lub pisząc na adres e-mail .