Prawa pasażera
Prawa pasażera w pigułce
Ogólne prawa pasażera linii lotniczej do otrzymania odszkodowania w przypadku odwołania lub opóźnienia lotu przyjęto w rozporządzeniu Unii Europejskiej (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r., przepisy zapewniają, że każdy pasażer ma takie same prawa, bez względu z którą linią lotniczą podróżuje.
Jeżeli twój lot jest objęty przepisami UE, w przypadku opóźnienia czy odwołania lotu linia lotnicza może zostać zobowiązana do udzielenia Ci pomocy.
Jako pasażer linii lotniczych posiadasz następujące prawa:
- Prawo do informacji
- Prawo do rekompensaty finansowej w przypadku opóźnienia lotu, które powoduje, że dotrzesz do miejsca docelowego ponad trzy godziny później niż planowano
- Prawo do zwrotu pieniędzy za bilet lotniczy lub do zmiany rezerwacji na lot alternatywny - w przypadku odwołania lotu lub odmowy przyjęcia na pokład z powodu przepełnionego lotu
- Prawo do zwrotu dodatkowych kosztów związanych z wyżywieniem, zakwaterowaniem lub transportem na lotnisko i z lotniska do hotelu
- Możliwość wykonania dwóch połączeń telefonicznych lub wysłania wiadomości e-mail.
Nie wiesz czy możesz ubiegać się o odszkodowanie? Sprawdź swoje odszkodowanie korzystając z naszego formularza dostępnego tutaj!